MAJÓWKA na styku mórz? Kierunek WYSPY OWCZE! Nie czekaj i złap ostatnie miejsca na wyprawę! »

CAPE HORN I ZIEMIA OGNISTA - REJS JACHTEM

Do ulubionych

CAPE HORN I ZIEMIA OGNISTA - REJS JACHTEM

Zapraszamy na pokład Selmy na rejsy wokół Hornu. To rejs niekoniecznie dla doświadczonych żeglarzy, ale dla ludzi, którzy chcą przeżyć przygodę na jachcie wcielając się w rolę załogi. Wyprawa prowadzona przez wykwalifikowanych skipperów, którzy chętnie podzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem. Przylądek Horn to magiczna skała "na końcu świata", a opłynięcie jej jest przeznaczone dla entuzjastów życiowych wyzwań i gór. A dla wielbicieli przyrody szansa na obserwację albatrosów, kondorów, różnych gatunków gęsi, kaczek, kormoranów, największego zimorodka, a także największego dzięcioła na świecie, pingwinów Magellana, lwów morskich, uchatek, delfinów, bobrów itd.
Planowana trasa:
TRASA 1: Ushuaia - Puerto Williams - Puerto Toro - Bahia Nassau - przylądek Horn - Kanał Beagle'a - Aleja Lodwoców - Ushuaia
Jeśli Chile nie wyda wymaganych uprawnień realizować będziemy drugą trasę:
TRASA 2: Ushuaia - Estancia Haberton - przylądek Horn - Isla de Los Estados - Ushuaia

Polubisz ten wyjazd za:

  • kameralność rejsu jachtem
  • spełnienie marzenia o opłynięciu przylądka Horn

Trasa

  • USHUAIA
  • ESTANCIA HABERTON
  • PRZYLĄDEK HORN
  • ISLA DE LOS ESTADOS
  • USHUAIA

Plan podróży

  • USHUAIA

    Najbardziej na południe wysunięte miasto świata, stąd często określane jako Koniec Świata :) Miejsce zaokrętowania i końca rejsu.

    UWAGA: przylot dzień przed rozpoczęciem rejsu, wylot dzień po; nocleg na jachcie.

  • PRZYLĄDEK HORN

    Najdalej wysunięty na południe punkt Ameryki Południowej. Opłynięcie go nie należy do łatwych zadań ze względu na zazwyczaj trudne warunki pogodowe.

  • TRASA 1 Puerto Wiliams - Maclavi Club

    Puerto Williams to chilijska baza wojskowa, port i niewielka osada. Cumujemy w Maclavi Club do wraku starego okrętu wojennego. Tutaj musimy odprawić jacht i uzyskać "Zarpę", czyli zezwolenie na żeglugę po wodach chilijskich dookoła Hornu i kanałami cieśniny Beagle"a. Zajmie nam to pewnie kilka godzin. W tym czasie wybierzemy się na wycieczki w góry lub do muzeum.

  • TRASA 1 Puerto Toro

    Dalej, analizując oczywiście prognozy pogody, popłyniemy do Puerto Toro lub - jeśli warunki będą sprzyjające - wprost przez Bahia Nassau do archipelagu Wollaston. Około 80-120 Mm. W zatoce Bahia Scourfield lub Caleta Martial możemy przeczekać niepogodę. Dwa dni poświęcimy na opłynięcie magicznej skały i zwiedzanie archipelagu.

  • TRASA 1 Passo Gorde i Passo Picton

    Z powrotem ruszymy przez Passo Gorde i Passo Picton między Isla Picton i Navarrino do Kanału Beagle"a. Jeśli trafimy na przeciwne wiatry to wypoczniemy w Puerto Williams. Jeśli nie, to ruszymy dalej mijając Ushuaia i Bahia Lapataia.

     

  • TRASA 1 Caleta Olla

    Po przebyciu ok. 80 Mm od Puerto Williams rzucimy kotwicę w Caleta Olla. W zależności od naszych chęci i pogody udamy się na całodzienną wycieczkę na lodowiec Holanda lub popłyniemy dalej między Isla Gordon a Isla Grande De Tierra Del Fuego przez tak zwaną aleję lodowców (Glaciers Avenue).

  • TRASA 1 Seno Pia

    Zwiedzimy fiord Seno Pia, gdzie do obydwu ramion fiordu schodzą lodowce.

     

  • TRASA 1 Puerto Wiliams

    Następne dni to wizyta w Seno Garibaldi i powrót do Puerto Williams.

  • TRASA 2 ESTANCIA HABERTON

    Farma założona przez Thomasa Bridgesa w 1886 roku na Ziemi Ognistej. Estancia zachowała oryginalny wygląd i klimat tamtych lat - proste drewniane budynki pokryte falistym dachem, otoczone ogrodami, tarasami i kamiennymi molami. Dawniej farma żyła z hodowli owiec i bydła. W 1999 roku Estancia Haberton została wpisana na listę narodowych zabytków Argentyny.
    Estancia Haberton leży 40 mil morskich od Ushuaia.

  • TRASA 2 Isla de Los Estados (WYSPA STANÓW)

    Malownicza wyspa położona na wschód od krańców Ziemi Ognistej. Znajduje się na niej latarnia morska z 1884 roku, którą nazywają Latarnią na Końcu Świata (to ona była inspiracją dla opowiadania Juliusza Verne'a o tym samym tytule).
    Zróżnicowana linia brzegowa obfituje w zatoki i zatoczki. Możliwość obserwacji kormoranów, pingwinów, fok, a przy odrobinie szczęscia wypatrzymy również orki.

Świadczenia

Cena obejmuje

    • noc na Selmie przed i po rejsie
    • noclegi na jachcie podczas trwania rejsu
    • prowadzenie jachtu przez uprawnionego kapitana i skippera
    • rejs (opłaty portowe, koszty paliwa)
    • wyżywienie na jachcie
    • twój osobisty przewodnik w formie aplikacji
Ubezpieczenie
  • Ubezpieczenie podróżne Signal Iduna:

    • KL 100 000 EUR (w tym następstwa chorób przewlekłych)
    • NNW 15 000 PLN
    • bagaż 2 000 PLN
    • OC 50 000 EUR

Cena nie obejmuje:

    • biletu lotniczego na trasie Warszawa - Buenos Aires - Ushuaia - Warszawa (ok 5000 - 6000 PLN)
    • transferów z lotniska na jacht i z jachtu na lotnisko
    • indywidualnych opłat za korzystanie z ciepłej wody pod natryskiem w marinach
    • obowiązkowego ubezpieczenia: w zakresie OC, NNW i KL osoby – Uczestnika oraz bagażu (sprzętu), obejmującego odpowiedzialność za zdarzenia w trakcie rejsu, z uwzględnieniem szczególnego zagrożenia życia i zdrowia na obszarach, w których odbywać się będzie określony w umowie żeglarski rejs morski
    • obowiązkowej składki na turystyczny fundusz gwarancyjny i pomocowy: 26 PLN/os

Dodatkowe informacje

  • Wizy

    Argentyna

    • Obywateli polskich udających się do Argentyny na okres do 90 dni nie obowiązują wizy. 
    • Przy przekraczaniu granicy wjeżdżający może być poproszony o okazanie biletu powrotnego oraz środków finansowych na pokrycie kosztów pobytu.
    • Przy przekraczaniu granicy wymagany jest 6-miesięczny okres ważności paszportu, licząc od planowanej daty wyjazdu z Argentyny.


Blog

Masz pytania? Porozmawiajmy

+ 48 513 051 310info@kiribaticlub.pl