Wyjazd na zamówienie

ZACHODNIA ARKTYKA - KANADA I GRENLANDIA

Dania, Kanada 20 dnidowolna

Terminy i ceny

  • termin:13.09 - 02.10 2022cena: od 22 850 EURcena za miejsce w apartamencie 2-os.Skontaktuj się
  • termin:11.09 - 30.09 2023cena: od 16 100 EURcena za miejsce w kabinie 3-os.Skontaktuj się
  • termin:11.09 - 30.09 2023cena: od 16 820 EURcena za miejsce w apartamencie 2-os.Skontaktuj się

Masz pytania? Skontaktuj się z nami

+ 48 61 867 90 00

ZACHODNIA ARKTYKA - KANADA I GRENLANDIA

Podczas tej wyprawy przeniesiesz się do zachodniej Arktyki, odkryjesz północne wybrzeża kanadyjskiej Wyspy Baffina i zachodnie wybrzeże Grenlandii. Zobaczysz jedne z najbogatszych siedlisk morskich wielorybów i innych gatunków dzikich zwierząt w Arktyce. 

Trasa

  • Toronto
  • Kangerlussuaq
  • Cieśnina Davisa
  • Wyspy Baffina
  • Nunavut
  • Qaanaaq
  • Melville Bay
  • Uummannaq
  • Itilleq
  • Kangerlussuaq
  • Toronto

Plan podróży

  • 1 dzień Przyjazd do Toronto w Kanadzie

    Twoja wyprawa rozpocznie się w Toronto. Możesz zaplanować przylot kilka dni wcześniej, aby zobaczyć najciekawe atrakcje skrywane przez to miasto.  

  • 2 dzień Zaokrętowanie

    Rano przejazd na lotnisko, skąd udacie się samolotem czarterowym do Kangerlussauq, małego miasteczka na jednym z fiordów Grenladii. Po południu zaokrętowanie na statek i rozpoczęcie rejsu. 

  • 3 dzień Cieśnina Davis'a

    Ten dzień spędzicie na morzu płynąc przez Cieśninę Davisa, która rozdziela Grenlandię i Ziemię Buffina. Zespół ekspedycyjny przedstawi co czeka Was na trasie rejsu, opowie o przyrodzie, geologii i klimacie oraz zapozna Was z historią Arktyki. Każdego dnia będziecie mieli okazję poznawać wiele gatunków zwierząt w tym ptaków, które licznie będą się pojawiać nad statkiem. 

  • 4-7 dzień Ziemia Buffina

    Kolejne dni to rejs wzdłóż wybrzeża Wyspy Baffina, piątej co do wielkości wyspy na świecie a największej w Kanadzie. Nazwa pochodzi od angielskiego żeglarza Williama Baffina, który wyruszył w te okolice na początku XVII wieku w poszukiwaniu legendarnego Przejścia Północno-Zachodniego. Dni żeglowania wzdłuż wschodniego wybrzeża wyspy będą uzależnione od warunków pogodowych i lodowych, a każdy dzień i każde lądowanie będą okazją do nowych przygód. Otaczać Was będą wysokie góry, głębokie fiordy, kolorowa tundra i osady Eskimosów. Społeczność Eskimosów Qikiqtarjuaq zamieszkuje tereny na północ od koła podbiegunowego, na wyspie Broughton. Przyjazna osada, czule nazywana przez mieszkańców Qik, oferuje wspaniały punkt widokowy na Cieśninę Davisa. Będziecie mieli okazję wesprzeć lokalnych rzemieślników Eskimosów, kupując unikatowe dzieła sztuki, rękodzieło i biżuterię.
    Płynąc dalej na północ wzdłuż wschodniego wybrzeża Wyspy Baffina, dotrzecie do Isabella Bay, ważnego obszaru żerowania latem i jesienią dla dużej populacji wielorybów grenlandzkich. 

  • 8 - 11 dzień Lancaster Sound - Cieśnina Lancastera

    Cieśnina Lancastera jest bramą do Przejścia Północno-Zachodniego, a także jednym z najbogatszych siedlisk morskich w Arktyce, ponieważ otwarte wody pozostają wolne od lodu przez cały rok, jest to ważny letni obszar żerowania wielorybów i innych zwierząt morskich. Nasze dni spędzimy na odkrywaniu kilku pięknych zatok i zatoczek, odkrywaniu historycznych miejsc, cieszeniu się rejsami Zodiac i poszukiwaniu dzikich zwierząt, jak morsy, foki, niedźwiedzie polarne i oczywiście wieloryby. 

    Gdy warunki atmosferyczne pozwolą będzie istniała możliwość wizyty na brzegu w zatoce Radstock, miejscu jednego z najbardziej imponujących starożytnych miejsc Thule w Arktyce. Odkrywanie dobrze zachowanych pozostałości podziemnych domów, w tym kości wielorybów używanych jako podpory dla domostw, pozwoli Wam zrozumieć jak ci przed-Eskimosi prosperowali na Dalekiej Północy. 

    Odkryjecie wyspę Beechey, kanadyjskie narodowe miejsce historyczne, nazwaną tak na cześć odkrywcy Fredericka Williama Beecheya. Wyspa jest miejscem ostatniego spoczynku trzech członków ekspedycji Sir Johna Franklina w latach 1845–46, mającej na celu odnalezienie Przejścia Północno-Zachodniego. Groby, na opustoszałej skalistej wzniesionej plaży, zostały odkryte w 1850 roku przez grupę poszukiwawczą, która szukała śladów niefortunnej ekspedycji. Płynąc dalej zobaczycie Wyspę Coburg pokrytą głównie lodowcami i polami lodowymi a otaczające ją wody stanowią Narodowy Rezerwat Przyrody Nirjutiqavvik. Strome przybrzeżne klify wyspy są idealnym siedliskiem dla setek tysięcy gniazdujących ptaków morskich, takich jak nurzyki polarne, fulmary północne i nurniki zwyczajne. 

  • 12 dzień Cieśnina Smitha

    Rejs przez Cieśninę Smitha, którą odkrył w 1616 roku William Buffin nadając jej nazwę na część angielskiego dyplomaty Thomasa Smitha. Rozciągaja się od Wyspy Ellesmere do północno-zachodniej Grenlandii.

  • 13 - 14 dzień Odkrywanie północno-zachodniej Grenlandii

    Powrót do wybrzeży Grenlandii, popłyniecie wzdłuż odległego północno-zachodniego wybrzeża, krainy imponujących gór lodowych i ogromnych lodowców. Qaanaaq, dawniej znane jako Thule, jest jednym z najbardziej wysuniętych na północ miast na świecie. Tutaj lokalni Eskimosi dzielą się swoją kulturą i tradycjami, a muzeum rzuca więcej światła na życie na szczycie świata. Przy sprzyjających warunkach odkryjecie Melville Bay, znaczące miejsce w wielorybnictwie do początku XX wieku. Obszar ten, otwierający się na Zatokę Baffina, jest idealnym miejscem do pływania Zodiacami. Opcjonalnie za dopłatą będzie możliwośc wzięcia udziału w wycieczce kajakiem.

  • 15 -18 dzień Odkrywanie zachodniej Grenlandii

    Zachodnie wybrzeże Grenlandii zapiera dech w piersiach, szczyci się spektakularnymi lodowcami, górzystymi krajobrazami, dramatycznymi fiordami i tętniącymi życiem społecznościami. Obszary, które mamy nadzieję odkryć tutaj, to Uummannaq, Itilleq i imponujący fiord Ilulissat Icefjord, który w 2004 roku został wpisany na Listę Światowego dziedzictwa UNESCO. Odwiedzicie miasto Eskimosów Uummannaq (co oznacza „podobne do serca”) wzięło swoją nazwę od czerwonej góry w kształcie przypominającej serce, wznoszącej się na wysokość 1170 metrów n.p.m.

    Ilulissat Icefjord to absolutnie wyjątkowe zjawisko lodowcowe, którego nie można znaleźć nigdzie indziej na świecie, to tam lodowiec Sermeq Kujalleq spływa do fiordu, gdzie się cieli, tworząc góry lodoweWyprawa na ląd w miejscowości Ilulissat pozwoli Ci odwiedzić ten lodowy fiord na piechotę i popatrzeć na lodową rzekę ze skalistego brzegu. 

    Otoczony morzem i górami Itilleq znajduje się około mili (2 km) nad kołem podbiegunowym. Jest to południowa granica występowania grenlandzkiego psa zaprzęgowego, aby utrzymać rasę w czystości psy nie znajdują się na południe od tej społeczności, a wszystkie inne rasy psów są zakazane tak daleko na północy. Itilleq jest również znany ze społecznej gościnności, w której możecie doświadczyć „kaffemik”, czyli grenlandzkiej tradycji zapraszania gości na kawę, ciastka i rozmowy.

  • 19 - 20 dzień Wyokrętowanie

    Ostatnie dwa dni to powrót łodziami Zodiac na ląd w Kangerlussuaq, wyokrętowanie i lot czarterowym samolotem do Toronto. Jest możliwość przedłużenia pobytu w Toronto. 

Cena obejmuje

Cena obejmuje

    TRANSPORT:

    • Transfer grupowy z hotelu w Toronto na lotnisko w dniu 2
    • Lot czarterowy z Toronto do Kangerlussuaq
    • Transfer grupowy z lotniska Kangerlussuaq na statek w dniu zaokrętowania
    • Transfer grupowy ze statku na lotnisko Kangerlussuaq w dniu zejścia na ląd
    • Lot czarterowy z Kangerlussuaq do Toronto

    ZAKWATEROWANIE:

    • zakwaterowanie na statku w wybranej kabinie (dostępność sprawdzamy po potwierdzeniu)
    • jedna noc w hotelu przy lotnisku przed ekspedycją w Toronto
    • jedna noc w hotelu przy lotnisku po ekspedycji w Toronto

    WYŻYWIENIE:

    • śniadania, obiady, kolacje podczas rejsu 
    • bezpłatna kawa i herbata podczas rejsu, pozostałe napoje dodatkowo płatne

    PILOT/ PRZEWODNIK:

    • anglojęzyczny Zespół Ekspedycyjny, który organizuje zajęcia na pokładzie i po zejściu na ląd

    WYCIECZKI:

    • wycieczki Zodiakami
    • warsztaty fotograficzne
    • wycieczki na ląd
    • materiały dydaktyczne
    • profesjonalne wykłady prowadzone przez wykwalifikowana załogę statku

    POZOSTAŁE:

    • opłaty portowe, podatki
    • wypożyczenie obuwia wodoodpornego
    • kurtka ekspedycyjna, do zachowania po rejsie
    • dokumentacja zdjęciowa z wyprawy
    • Ubezpieczenie ewakuacji w nagłych wypadkach dla wszystkich pasażerów do maksymalnej kwoty 500 000 USD na osobę
    • ubezpieczenie Signal Iduna KL 200 000 EUR i NNW 15000 PLN, bagaż podróżny 1000 PLN

Cena nie obejmuje:

    • przelotów Polska - Toronto - Polska (ok. 5000-6000 PLN)
    • dopłat za nadbagaż w przelotach
    • noclegów przed i po rejsie
    • transferu lotniskowego w Toronto,
    • opłat wizowych (wymagana Kanadyjska eTA koszt ok. 20 zł)
    • wyżywienia (na lądzie)
    • obowiązkowego ubezpieczenia w podróży (ok.1,5eur/dzień)
    • dodatkowych atrakcji nie wymienionych w programie
    • wydatków osobistych na statku (pranie, bar, napiwki itd.)
    • obowiązkowej składki na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny i Pomocowy: 26 PLN/os.

Kiedy jechać

Pogoda

najlepszadobraśrednianiekorzystna
  • I
  • II
  • III
  • IV
  • V
  • VI
  • VII
  • VIII
  • IX
  • X
  • XI
  • XII

 

 

 

Mapa

Dodatkowe informacje

  • Wizy

    Grenlandia

    Dokumentem uprawniającym do bezwizowego wjazdu jest paszport.



    Kanada

    Aby wjechać na terytorium Kanady konieczna jest Elektroniczna Autoryzacja Podróży (eTA). Wyrobić ją można elektronicznie POD TYM LINKIEM. Koszt to 7 CAD (około 20 PLN).

    Jej ważność to 5 lat, nieograniczona liczba wjazdów.

    Szczegółowe instrukcje wypełniania wniosku po polsku LINK

     

     



  • Statek Ultramarine

    Ultramarine to najnowszy statek we flocie. Jest nastawiony na dostarczanie najlepszych wrażeń z wyprawy polarnej, zawiera dwa dwusilnikowe śmigłowce Airbus H145, które zostały zaprojektowane tak, aby zabierać podróżnych głębiej w regiony polarne niż jakikolwiek inny śmigłowiec w tej klasie.

    Podstawowe informacje:

    • Personel i załoga 140 osób, goście 199 os./ kabiny 102
    • Długość: 420 stóp (128 metrów)
    • Szerokość: 70,5 stopy (21,5 metra)
    • Zanurzenie: 5,1 metra (16,4 stopy)
    • Napęd: 4 x diesel-elektryczny, 12 000 koni mechanicznych
    • Klasa lodowa: PC6
    • Prędkość: 16 węzłów na otwartych wodach
    • Łodzie ratunkowe: 4 w pełni obudowane
  • Kabiny

    Poniżej przykładowe zdjęcia kabin. Dostępność oraz ceny sprawdzamy na zapytanie.

      Kabina 3-osobowa 

     

     Apartament 2-os.

     

     Kabina 1-os.

     

     Apartament 2-os. z balkonem

     

     

Podobne wyjazdy

Masz pytania? Skontaktuj się z nami

+ 48 61 867 90 00info@kiribaticlub.pl

Wyszukaj wyjazd marzeń